03 mars 2009

Piggelinbär

Det finns en anledning till att min blogg heter "Tankar tar tid". En del av förklaringen hittar ni här, en annan är att jag har haft/har det jobbigt i livet med "psykisk och fysisk ohälsa" ... oj, vad jag fick det att låta högtravande ... pga av händelser i arbetslivet för flera år sedan. Det har gjort det ännu svårare för mig att "komma till skott" och att ta tag i saker och att slutföra dem. Jag har blivit bättre när det gäller den "psykiska ohälsan" men den fysiska kvarstår ... jag har fibromyalgi. Det gör att jag känner mig begränsad och frustrerad ibland när tanken vill men kroppen säger ifrån!
Tack och lov har jag haft en ganska bra period nu och med tiden lär man sig också hur mycket man klarar av för att det inte ska bli outhärdligt. Det gäller att passa på när man kan och orkar och det är därför som jag får så mycket gjort nu.

Men ... jag tror att dessa små röda bär har haft en viss inverkan också!


De heter gojibär och ska vara väldigt nyttiga (här kan du läsa mer om dem). Jag tar ca 10-15 st i yoghurten varje morgon och jag tycker att jag har fått mer ork och uthållighet sedan jag började med dem. Jag är i vanliga fall en MYCKET tvivlande person när det gäller hälsokost och undermedel men den här gången tror jag på det.

I går kväll flyttade vi ut mitt nymålade ekskåp/skänk från hobbyrummet och bar in soffbordet istället. Så nu är det bara att sätta igång att slipa, tvätta och måla igen!
Bilder på skåpet kommer framöver med det kommer nog att dröja ett tag. Det ska upp ett skåp i köket först (som är beställt men inte levererat än) dit våra glas och lite annat ska flyttas, som nu står i bokhyllan i rummet, och sen ska bokhyllan bort. Först då kan skåpet komma på plats! Hängde ni med?


Så här ser bokhyllan ut som ska bort och om ni är intresserade av den el känner någon som kan tänkas vara det, kontakta mig på mailen.

Kramar

1 kommentar:

Dubbelörn sa...

Vad jag känner igen mig i din beskrivning... Har själv gått in i väggen o det rejält för ett antal år sedan. Här tar också tankar tid ;).

Vi måste planera in en träff! Jag finns ju också hemma så kan du inte ge ett datum o plats så kan vi kanske lucha el bara ta en fika ihop.

kram