15 mars 2009

Följ med in till "Mormors Hus"

I fredags var "M" och jag till Fagersta för att köpa färg och lite annat till köksgolvet och titta på tapeter.
Vi hann med lite annat också ... bl a att titta in till den nya inredningsbutiken ... "Krussidull" och som säljer lantlig inredning ... med andra ord ... en favoritbutik!

På hemvägen slank vi in på "Hembygdsgården" och kikade lite ... mycket påskpynt ... men inget med hem.
Sist men inte minst åkte vi till "Mormors Hus". Har visat bilder därifrån förut ... men hon har gjort om lite och öppnat butik på övervåningen också ... så därför hade jag med mig kameran igen och tog nya bilder.
Det blev så många bilder att jag delar upp dem på tre "reportage" och vi börjar med nedervåningen.

Så ... välkomna till "Mormors Hus" ... igen!





Så här ser det ut när man kommer innanför dörren ... hon, Irma, säljer inte bara inredning utan kläder också.



Bilder från "hallen".





Trappen upp till övervåningen och gästtoan.



"Köket" kan man nog kalla denna del av huset ... där kan man köpa fika och sätta sig på övervåningen, framför kaminen om vintern, eller ute om sommaren. Från båda ställena har man en fantastisk utsikt över sjön S Barken.





Lite detaljer på påskpynt.



I de andra rummen på nedervåningen har hon mest kläder.

Och, som jag skrev i förra inlägget, så MÅSTE ni stanna till om ni har vägarna förbi. Öppettiderna står på skylten på en av bilderna i början.

Hoppas att ni har haft en skön helg. Vi hade äldste sonen med fästmö och deras två katter på besök i helgen.
Igår var det en fantastisk dag ... solen sken ... snön droppade från taken och det var ca 7-8 gr varmt ... i skuggan! Det kändes som om våren äntligen var på väg och det t o m "spratt till" lite i kroppen *skrattar*!

Idag är det grått som vanligt igen :( men de lovade sol famöver i veckan igen.

Kramar

4 kommentarer:

Vardagslycka sa...

Åh, vilket mysigt ställe! Vi var där i höstas och njöt av allt vackert. Helt fantastiskt ställe, hela huset är jättefint och utsikten är underbar!
Får nog bli en liten tur snart igen.
Och vilket fint bord du har fått tag i! Jag letar lite smått efter ett liknande, men har inte hittat något än. Vit färg gjorde underverk!
Ha nu en fin vecka!
Kram, Carina

Stina sa...

Jaha..så du har varit till Fagersta och köpt färg..då bor du alltså i närheten..eller :))
Jag har inte varit till mormors hus ännu "skäms" men jag ska snart :)

Ha en bra vecka
Kram
Stina

Dubbelörn sa...

Hit vill jag också göra en utflykt!! Får nog bli här längre fram i vår.

Visst är det härligt med vårkänslor :)

Stina sa...

Jaha så vi bor alltså grannar..hihi.
Jag åkte förbi i lördags...var till Örebro, sonen och särbon skulle till Dormy (Marieberg) och titta på golfklubbor.
Jag, sonhustrun och lilla prinsen shoppade lite under tiden.
Men vad dom har gjort om där och vad stort det blir när det blir färdigt.

Ha nu en bra kväll.
Kram
Stina