29 mars 2009

Lite loppisfynd ... äntligen!

Jag var till Västerås i fredags för att handla lite saker ... bl a skulle jag ha en födelsedagspresent till maken som fyller år i veckan som kommer.
Eftersom jag inte hade någon brådska hem tog jag tid på mig och gick och kikade på sådant som jag tycker är kul. Bl a tittade jag in i de få inredningsbutiker som ligger nere på stan´ och så gick jag till "Myrorna" och tittade.

Där hittade jag faktiskt några saker som jag tyckte om ... den här lilla vita skålen ... den ser ut som en minisoppskål ...



... en liten glasvas ... jag är svag för små glasvaser (och små glaskaraffer) ...



... två (tror jag) nysilverfat ... som jag putsade när jag kom hem för de var inte så fräscha precis!.. Tycker annars om när de är lite oputsade men det blir de snart när de får stå framme!



Slank också in på ett antikvariat för att se om det fanns några fina gamla böcker att ta med hem och hittade dessa två.



Den ena är ett ordbok på franska från 1840 ... lite kul, eftersom det är den inredningsstilen jag gillar ... och den andra en på latin från 1876 med glosboken kvar!



Jag gick omkring i deras källare en lång, lång stund och tittade och njöt av alla dessa fina gamla böcker ... det fanns tusentals av dem ... och jag trodde nästan att han skulle komma ner och leta efter mig och fundera vart jag hade tagit vägen *ler*.

Jag gick också in på "Panduro" för att handla lite. Skulle ha decoupagelim för att jag tänkte att jag skulle försöka dekorera några ägg (som jag skriv om i förra inlägget) ... och så hittade jag den här fina lyktan i fattigmanssilver. Det är samma modell på den som på de två som jag redan har.

Naturligtvis köpte jag lite blommor också ;-) ... den här vita pelargonen (vit "Fireworks") ... läckra blommor tycker jag ... och några pärlhyacinter.



Jag köpte en kvist eucalyptus och gjorde en krans av. Jag tog några kvistar av den småbladiga varianten också och ska göra fler kransar fast lite mindre tänkte jag.



Jag hade frukostgäster i fredags morse ... tre rådjur som var fram och betade på våra buskar. Jag hade inte hjärta att mota iväg dem nu när snön ligger kvar och det är svårt för dem att få tag i föda. Det är inte ofta som de kommer så nära huset så att man ser dem så här bra. Visst är det något visst med rådjur i a f!



Igår var jag, maken, "M" och hennes make på bio. Vi såg "Män som hatar kvinnor" ... en kanonbra film tyckte jag ... tyckte vi alla fyra. Har ni inte sett den ... gör det!!!



4 kommentarer:

På min gatan i stan sa...

Vilka fina saker du hittat. Gillade speciellt den lilla soppterrinen! :)

Kram Martina

Vardagslycka sa...

Åh, vad mycket fint du hittade i stan! Tänk, jag var också en tur inne i V:ås i fredags och bland annat var jag in en sväng på Myrorna. Vi kanske sprang på varann därinne?
Ha nu en bra start på nya veckan!
Kram, Carina

Helena sa...

Va fina saker du hittat! jag är verkligen hopplös på hitta fynd på loppis... men jag fortsätter leta ;)
kram H

Stina sa...

Jag var också in på panduro när jag var till storstan förra onsdagen...höll den söta lilla lyktan i handen, men blev lite snål...den var ju sååå dyr *fniss*

Ha nu en bra start på veckan.
Kram
Stina