19 mars 2009

Idag - städdag

Idag har jag dammat på fm. Ingen syssla jag älskar precis men det måste ju göras ibland *ler*.

Jag har en dammvippa som är helt fantastisk ... den tar upp damm jättebra ... dessutom är den snygg (om en dammvippa kan vara snygg!?) ... och den passar in i den lantliga inredningen ; )

Jag har köpt den på Sahlins struts i Borlänge.





Passade på att fota resterna av mina fantastiska rosor som jag skrev om i ett tidigare inlägg .



Jag plockade bort alla kronblad och lade i min fina glasskål ... blev ganska dekorativt tycker jag.



Kramar

4 kommentarer:

På min gatan i stan sa...

Den där dammvippan var verkligen snygg!!! :-)

Ha en fin dag!

Kram!

Stina sa...

Tänkte också städa idag men följde med syster till V-ås istället...loppis på Bäckby och sen Hälla och Ikea.

Får ta hit mitt lilla barnbarn han älskar att gå omkring med dammvippan. Han är 16 mån...undrar om han tycker det är lika skoj när han är 16 år *fniss*
Nu ska jag strax bänka mig framför apparaten Antikrundan väntar.

Kram
Stina

Snuttan sa...

Underbar dammvippa då blir det kanske roligare att damma.

Kram
Åsa

Vardagslycka sa...

En sån dammvippa skulle jag vilja ha, kan tänka mig att det blir roligare att damma då! Idag borde jag också städa... ska köra igång med det alldeles strax.
Såg i ditt förra inlägg att du har målat högtalarna så fint, vilken förvandling!
Önskar dig en fin helg och hoppas solen skiner på dig.
Kram, Carina