19 januari 2008

Jag har valt...

att kalla min blogg "Tankar tar tid" för att tankar TAR tid.
För mig är det så att när en tanke föds, t ex när jag ska göra om hemma (som det kommer att handla ganska mycket om här), måste den mogna innan jag kan omsätta den i handling. Jag måste suga på den som en karamell ett tag.
Likandant är det när tanken blivit till en handling, dvs när jag påbörjat mitt projekt, så tar den tid innan den är klar. Och orsaken till att det är flera men de kommer jag inte att gå in på här.
Ofta kan det vara ganska frustrerande att det är så men det är väl sådan jag är.
Det känner väl de flesta av oss, att när man påbörjat någonting så vill man att det ska bli färdigt på en gång.
Jag har nyligen "upptäckt" den "vita, litet slitna" inredningsstilen. Jag har alltid varit inredningsintresserad och stilarna har väl växlat med åldern. Jag måste erkänna att vi i vår familj varit sparsamma med att ändra stil totalt. Det har väl blivit lite ändringar på sådant som är lätt att ändra på såsom gardiner, kuddar, mattor och inredningsdetaljer.
Det är först nu som vi (läs: jag) har börjat byta ut möbler och saker i större omfattning.
Men som sagt - det tar TID!!!

Inga kommentarer: