21 januari 2008

Godmorgon

Jag är uppe med tuppen idag! Men det ska jag säga er att det är inte vanligt! Jag tycker annars om att ligga och dra mig om morgnarna precis som vår katt, Fiffi.

Jag skrev i min beskrivnig att jag skulle berätta lite om min familj och till den hör natuligtvis Fiffi.
Hon kom till oss för ca två och ett halvt år sedan. Hon strök omkring här i några dagar och var väldigt kelig men jag chasade bort henne eftersom våra dåvarande grannar, som också har katt, inte tyckte om när katter kom och kissade på deras förstukvist. Men till slut kunde hon (grannen) inte låta bli att ta in katten och ge henne mat för hon var väldigt mager. Men deras katt gillade inte att få en "inneboende" så vi, som aldrig haft katt tidigare, beslöt oss för att försöka ta hand om henne. Och sedan dess har hon bott här. Hon är världens goaste katt, jättekelig och snäll, gör nästan aldrig något bus.

Vi fick reda på varifrån hon kom av våra nuvarande grannar och de som hade haft henne tidigare hade ingen önksan om att få tillbaka henne vilket vi är väldigt glada för. Hon tillhör ju som sagt vår familj nu.


2 kommentarer:

johanna sa...

Hej
Tack för din kommentar hos mig!!Självklart får du länka mig,blir bara jätteglad.
Nu ska jag titta igenom din mysiga sida..Ha det gott
kraam

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Vad kul med ännu en ny blogg att kika in hos :)
Detta bådar gott, så jag lär återkomma snarast!

Vilken go' kisse :)

Ha en skön måndagkväll!

Kram
Flisan.