19 februari 2008

Planerade måleriarbeten

Det som jag har tänkt måla inom en snar framtid är två möbler som står i vardagsrummet.

Det är piedestalen som ska målas om. Den som maken gjorde för ett antal år sedan.

När vi flyttade ihop var det modernt med mörka färger. Därför är vår bokhylla mörkbrun
och vårat soffbord och vi målade piedestalen och ...

... klaffbordet mörkt bruna.
Som jag berättade tidigare har jag köpt antikvit färg för att få en varmare ton än den vanliga kalla vita.Maken tror att jag får problem nu när jag ska måla över det mörka med vitt men jag hoppas att det ska gå bra. Jag får väl måla flera lager med färg och sedan slipa fram lite "skavanker" på dem.

Idag har jag slipat och grundmålat våra ljusrampslister till köket. När jag höll på med det så funderade jag på om det verkligen är värt besväret och om det inte är lika bra att köpa nya. Jag ska kolla vad det finns för lister och vad de kostar innan jag fortsätter med målningen.

Kramar Christina

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Fin sida du har! brukar gå
in och titta vad ni har för
er... Jo jag undrar om du har
något tips på hur jag skulle
kunna göra med mina smycken,
vill kunna hänga upp dom på
väggen, kanske någon slags tavla
med krokar? Har du någon idé eller
sett något roligt...
Kramar Anna