21 februari 2008

Ortopeden, IKEA, Clas Ohlson och en överraskning

Jag var till ortopedtekniska på lasarettet i går för att hämta mina inlägg ... jag har fått "plattfot" :) ... eller rättare sagt, fotvalvet har sjunkit ner (eller vad man ska säga).
I alla fall passade jag på att ta en vända på stan och uträtta lite ärenden.
Glad i hågen travade jag in på Panduro och skulle (äntligen!!!) köpa min elefanttråd ... gissa om jag fick någon ... nejdå :( ... slut på lagret och restnoterad! Det blev "bara" några ägg, fjädrar och band som jag ska göra lite påskpyssel av.
Var också till Clas Ohlson och köpte slippapper för lackade ytor som jag ska ha när jag ska slipa klaffbordet. Min shopping nu för tiden handlar oftare och oftare om saker som har med heminredning och fixande av hemmet och mindre och mindre med inköp av kläder och liknande att göra!
Naturligtvis gick jag en vända genom IKEA ... svårt att låta bli när man är på stan ... och köpte lite ljus och tyg till stolsitsarna i köket.
Vet ni vem jag såg där? Var tvungen att kolla fler gånger innan jag trodde att jag sett rätt ... Peter Siepen! ... (stavas det så?) ... med en ung blond tjej och en äldre dam ... inte den första man tror att man ska se på IKEA och inte i Västerås!!!
Det här fick jag också med mig hem från stan ... ett fat som jag köpte på Cervera (de hade 50% på massor av varor) och blommor. Vita pärlhyacinter och en kungsängslilja. Satte en pärlhyacint i House Doctor skålen tillsammans med en murgröna i köket och den andra i järnkrukan i rummet och liljan i en vit liten urna som fick stå på bänken i hallen.


På eftermiddagen fick jag ett sms från min mellanson (han som bor i Norge) som skrev att han skulle komma hem ett par dagar. En glad överraskning fastän med lite kort varsel! Synd bara att han inte kunde stanna litet längre. Man får vara glad för de korta stunder man får.
Kramar Christina

Inga kommentarer: