17 april 2009

Medelhavsträdgård

Fick idén till mitt inlägg när jag läste "Lilla Blanka´s" inlägg idag.

Jag har semestrat i Italien några gånger, och den senaste var i somras och det kan ni läsa om här, och har på det viset kommit i kontakt med och börjat älska allt som har med medelhavsträdgårdar att göra.

Det kändes ju inte som om där jag bor skulle vara en lämplig plats för en sådan trädgård ända tills jag fick den här boken i min hand ... "Medelhavsträdgård på svenska" av Peter Englander och foto av Peter Carlsson.



Då kom jag på andra tankar och nu är en av mina stora drömmar att få till en medelhavsträdgård i norra Västmanland! Han skriver i boken att man kan få till en sådan vare sig man bor i södra el norra Sverige bara man har kunskap och är noggrann.

Bilderna i boken är hämtade både från "riktiga" medelhavsträdgårdar och sådana i Sverige.




Ha en fin helg och ägna tiden till något som gör er glada och får er att må bra, det ska jag försöka göra.

Kramar

7 kommentarer:

Anonym sa...

LÄS jävla nötter annars löper jag amok

http://nattljuset.blogspot.com/

Tankar tar tid sa...

Jag betackar mig för sådana kommentaret på min blogg som den från Karxpelax!
Tycker inte att de han något med min blogg att göra och hoppas bara att den har hamnat på fel blogg.


Christina

Anonym sa...

Jag tycker väldigt mycket om din blogg och den ger mycket inspiration! Strunta i kommentaren innan, den är inte ens värd att ödsla energi på!

Vilket undrbart olivträd du har, mitt verkar inte må så bra... hur gör du?

Anna i Stugvärme

Stina sa...

Ja vad ska man säga om sådana kommentarer..tror att det går att anmäla någonstans...ta reda på det så personen i fråga får sig en näsbränna.
Härliga bilder visar du som vanligt...tror du att jag kan anlägga lite medelhavsinspirerat på min balkong :))
Ha en bra helg, själv börjar jag jobba om 15 min så nu måste jag rusa :)

Kram Stina

Home No.1 sa...

Hej Christina den där har kommenterat hos mig med...konstig typ?!
På med solglasögonen(läs mitt inlägg så förstår du)
Trevlig helg!
Kram Annica på Home No.1

My Lovely Things sa...

Hej!!

Vilken urrevlig bok..Jag är väldig förjust i medelhavsträdgårdar med..verkligen en trevlig bok..

Så fin a rädrullarn akom fram..De är så fina..änk att de satt sitt bomärke på dem..verkligen en kulturskatt..

Ha det så bra..

kram anna

Vitt o Vältummat sa...

Jag blev så inspirerad av din spegel. Har ett felköp från Blocket som jag ska måla och hoppas den blir lika fin som din! Lägger dig i min lista så jag kan återkomma!
Ha en bra dag