03 april 2009

Klaffbordet ... före / efter

Ni har sett det på bild tidigare men jag har inte visat före/efterbilderna på klaffbordet.
Jag skrev i ett inlägg i februari förra året ... här ... om mina planer på att måla det, men det blev inte gjort förrän ett år senare. Ni vet ... "tankar tar tid" och "bättre sent än aldrig" ... *skrattar*





Jag har målat det med en vit färg bruten i en svagt grå nyans ... jag tycker att man kan använda sig av olika vita nyanser när man målar och inte bara måla med riktigt vitt. I vardagsrummet har jag använt den färgen till alla möbler jag har målat om. Men i sovrummet använde jag riktigt vit.
Den ser gråare ut på det här bordet än på soffbordet men det beror nog på att det var mörkt brunt från början.





Jag "shabbade" till det för att det skulle se lite slitet ut. Men jag tycker att det är svårt att veta hur mycket man ska slipa och skava bort färg ... oftast så tar jag nog i för lite för att jag är rädd att förstöra möbeln ... och det är nästan omöjligt att få det att se naturligt slitet ut.



Nu ska jag gå och mäta väggarna i vardagsrummet för jag har hittat en tapet som jag gillar och som jag ska beställa ... så snart är de "grisrosa" (som min son säger) väggarna ett minne blott! Hade sådan tur att de har 25% på tapeterna den här veckan ut.

Ha en fin helg allesammans ...

5 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Ska också ut o hämta väggfärg o läcker fondtapet som sonen valt. Han börjar med makeovern av drängstugan i helg.

Kram

Vardagslycka sa...

Vad fint klaffbordet blev!
Jag letar efter ett liknande, hoppas på att hitta något snart. I helgen blir det kanske en tur till Mormors hus. Har du något tips på andra mysiga ställen i närheten som kan tänkas vara öppna?
Önskar dig en härlig helg med massor av vårsol.
Kram, Carina

Vita hjärtan sa...

Bordet blev jättefint! Håller med dig om att det är svårt att veta hur mycket man ska "shabba" det, men jag tror tendensen är att man skaver mer och mer ju mer man målar och det verkar aldrig kunna bli för mycket.....

Ha en bra helg!
Kram Annemari

Marie sa...

Så fint bord, tycker att du lyckades väldigt bra.

Evelina sa...

Vilken fin blogg du har, vad glad jag blev att jag hittade hit! Trevlig helg, kram Evelina