26 februari 2009

Stadsbesök med shopping av stort och smått

I går var jag till stan´ och det blev en del shopping!

Det är ju så att när man bor ca 7 mil från den stad där det finns lite utbud att välja på så vill man gärna få med sig hem det man behöver när man väl har tagit sig dit. Snacka om att man blir frustrerad om man inte hittar det man ska ha - speciellt när man vet att det dröjer ett tag innan man kommer iväg igen!
Men i går var det inte en sådan dag - tack och lov - utan jag hittade allt jag hade på min lista (och lite till *fniss*).

På listan stod det:
- material för tillverkning av kudde/kuddar, dvs tyg och färg

Jag tänker försöka göra en kudde i stil med de som Jeanne d`Arc Living gör, men med eget motiv. Då behövs, som jag sa, tyg och färg samt penslar. Tyget är det som sakerna ligger på.


Det slank med en färgburk för målning av trä också ...


... samt ett "gnugga på" ark med fina bokstäver och lite band i olika färger.

- madonnaemblem

Några madonnaemblem att ha till dekoration är alltid bra att ha hemma.



- stolsöverdrag el tyg till sådana

I köket har vi matgruppen Wilma från Mio och tyvärr är de stolarna svåra att hitta färdigsydda överdrag till. Dynorna är breda fram och smala bak. Men igår hittade jag ett överdrag som jag tog hem för att prova och jag tror att jag ska behålla det.



Det måste ha bakkappa också eftersom dynan har ett fast blå-vit randigt tyg som syns annars.

- soffbord

Jag brukar kolla på Blocket för att se om det finns några fina möbler el annat som jag skulle vilja ha. För några dagar sedan hittade jag ett soffbord och jag gjorde upp med damen som sålde det att träffas för att titta på det. Jag tyckte om det och slog till direkt. Det är ett rokokobord och ni får se före/efterbilder på det när det är målat och klart!

- blommor

Naturligtvis åker jag inte hem från stan´ utan att ha med mig lite blommor hem *skrattar*, det vet ni som har följt min blogg!
Eftersom vi inte har någon bra blomsterhandel här hemma så får man passa på när man är där.
I går blev det en bukett crèmevita rosor, pärlhyacinter och murgröna.





(klicka på de mörkare markerade orden så ser ni var jag gjorde mina inköp)

Kramar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt du har det hos dej :-) Gillar stolen sååå mycket!

Viola sa...

Hejsan, det var inte lite du fick uträttatt...och det följde ju med en hel del hem, hoppas vi får se vad du nu tänker göra med allt det fin, ha en bra dag, kram