18 februari 2009

I pysseltagen

Jag har pysslat idag. Jag blev inspirerad av tidningen "IKEA family live" som kom igår. Där visar man en kalender som en tjej gjort själv och det var den som fick mig att försöka göra en likande.
Jag är inte så duktig på att fixa saker på datorn så det tog mig hela förmiddagen innan jag fick till det som jag ville ha det. Jag gjorde den i Word och innan jag kom på hur jag skulle göra gick det åt lite svordommar *ler*!!! Men jag är ganska nöjd med resultatet. Skulle haft lite tjockare papper men när man inte bara kan slinka ner på stan och handla så får man hålla tillgodo med det som finns.


På bilden i tidningen har hon satt fast den på en skiva med en hållare till en ringpärm och jag ska nog fixa till något liknande jag också. Det är mer praktiskt när man ska vända blad till ny månad.

Jag har också blivit inspirerad av Jeanne d´Arc Living´s hemsida där jag surfat rund i några dagar - de har ju så fantastiskt mycket fint! Jag piffade till en burk som jag har ljus i. Ska fixa lite mer på den sen när jag varit till stan och handlat lite mer material. Har tänkt sätta ett papper under spetsen så att det inte lyser igeom så mycket.



Kramar
Christina

2 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Vilken fin sida du har! Jag har också gjort en egen almanacka utifrån just den artikeln, men jag har gjort med penna och papper, vilket ju tar tid. Kul att du också blev inspirerad och se hur du har gjort. Smart att göra den på datorn.
Kram L-L

Nettan sa...

Så noga kollade inte jag i IKEA som kom, men tack för tipset =0).
Så snygg din blev...

Kram Nettan