17 oktober 2011

Nya gummistövlar

Jag har köpt nya gummistövlar. Det är inget fel på de jag har men de är inte så vackra längre.
Nuförtiden har man ju stövlar på sig när man går på stan för att det är modernt och inne men jag har väl inte tänkt traska omkring i butikerna i Västerås med mina men jag kommer att använda dem när jag åker och handlar el ska till andra ställen om det är dåligt väder ... *ler*.

Jag hade tänkt köpa ett par Hunter, för det är ju det alla har/ska ha. Provade ett par i våras men tyckte inte att de var så sköna och så hamnade jag mitt emellan två storlekar om de skulle sitta bra.
När vi stannade till hos makens kusin m fam på vägen hem från Spanien så visade hans fru ett par stövlar som hon hade köpt, ett par Tom Joule. Jag hade aldrig hört talas om det märket men tyckte att de var jättefina och kollade upp om de fanns att köpa någonstans häromkring. Till min lycka finns det ett ställe utanför Arboga som heter Wallby Gård där de säljer bl a Tom Joule stövlar och kläder (och en massa annat fint, rekommenderar verkligen ett besök där!)
Jag och "M" var dit i torsdags och jag provade stövlarna och de var sköna och satt bra! Så, naturligtvis, fick ett par blå följa med mig hem och nu står de här i hallen och är sååå fina och blanka ...



... och jag "älskar" rosetten bak!

Nu har det ju inte varit något dåligt väder sedan i torsdags ... helgen har varit kanonfin här ... men imorgon när jag ska iväg och handla kommer jag nog att få användning för dem för de har hotat med regn här imorgon.

Kram Christina

1 kommentar:

Yvonne sa...

Idag (tisdag) kommer dina fina stövlar till pass. Riktigt höstrusk. Det måste vara härligt att tänka tillbaka på och titta på foton från er resa, att bila till Spanien måste vara en upplevelse. Trots ovädret.
Hälsningar Yvonne