07 mars 2011

Vårtecken v 10

Jag har anslutit mig till den tappra skara som rapporterar vårtecken varje vecka ett tag framöver. Det är bloggen Humlebacken som kickar igång den varje vår.

Här är det inte mycket till vår än men nog kan man märka att det går mot ljusare tider, tack och lov!
Jag får ändra timern till vår utebelysning nästan varje vecka och maken säger att det är ljust när han åker till arbetet på morgnarna nu.



Fiffi tycker om att sitta och värma sig i solen på vår altan.



Snön töar och ramlar ner i stora sjok från altantaket och det droppar och skvätter hela tiden när solen skiner.



Snön "drar sig undan" runt hus och träd .



Maken har satt igång luftvärmepumpen!

Här var, som på många andra håll i landet, ett fantastiskt väder i helgen. Det som var lite synd var att det blåste så illa. När man satt inne och tittade ut såg det jätteskönt ut men när man väl kom ut så var det inte alls lika skönt :(

I lördags grillade (elgrill) jag och maken korv ute på altanen (inglasad) och vi åt vår lunch där ute. Det var jätteskönt, vi stod i bara skjortan och tyckte att det var varmt. Det var inte så konstigt för termometern visade 20 grader : ) Efter en stund var det 16 grader men så hade vi både ett fönster och dörren lite öppna.



Så nog känns det som att våren är på väg även om det kommer att ta ett bra tag här innan all snö har smält undan Jag antar att vi kommer att få påfyllning av den ett antal gånger också : (

Kram

Christina

Inga kommentarer: