19 mars 2011

En vacker vinterdag?

Man skulle kunna tro att följande bilder är tagna en vacker januaridag men icke ... de är tagna idag!
Vi fick ett riktigt "bakslag" här igår ... det kom nog mellan en och två decimeter snö här.
Jag skulle in till centralorten och handla och jag brukar inte var bangen när det gäller bilkörning men jag tänkte nästan vända i första vägkorset och åka hem igen. Ändå har vi en fyrhjulsdriven bil, en Volvo XC70, som också är högre än vanliga bilar men det var så mycket snö att det tog i under bilen och stänkte upp över motorhuven!

Visst är det vackert med all denna vita, rena snö ... allra helst när solen skiner som den gör idag ... men det är ju inte riktigt vad man önskar sig en dag i mitten på mars.


(Spår i snön efter traktorn)


(I inlägget
här fanns det inte mycket snö kvar runt luftvärmepumpen)


(Kungakronan och urnan på brunnslocket var helt synliga i förrgår)


(Igår var snön jämns med nedersta trappsteget)

Men det finns hopp i alla fall när man ser hur vattnet rinner ur stupröret *ler*.



Häromdagen funderade jag lite på vad jag skulle skriva i mitt vårteckensinlägg på måndag. Tänkte gå ut här i helgen och se om det fanns något som grodde i rabatterna, men det kan jag slå ur hågen nu för jag lär inte se något på ett tag.
Jag hade också tänkt att jag skulle ta bort allt gammalt tallris och hämta lite björkris istället och sätta i hinkar och krukor ute ... men, men ... det får bli en annan dag ...!

1 kommentar:

Nanna sa...

OJ vad mycket snö ni har fått! vi har turen att det smälter bort på någon timme nu om det kommer något. Just nu är det sol o blå himmel o ca 5 grader. Försöker skicka upp lite till dig!