26 januari 2010

Skänken

Skåpet är inte den enda "nya" gamla möbeln som har flyttat in i vårt vardagsrum.
Förra året köpte jag en ekskänk på Blocket för 500 kr som jag har fixat till.
Det uppstod ett problem när jag målade den. Den gamla ekfanéren "blödde" igenom den vita färgen så jag var tvungen att måla den fem till sex gånger innan jag var nöjd med resultatet.


Jag tog bort dekorationerna som satt mitt på dörrarna för jag tycker att den är finare så här, utan dem.
Pärllisten runt dörrarna och på överstycket är fantastiskt fin.



En annan detalj som jag älskar är den slipade spegeln. Och det gamla glaset som inte är helt felfritt ... underbart!



Som ni förstår så är jag jättenöjd med min skänk. Att den dessutom rymmer en massa saker gör den ju inte sämre.

Tyvärr har jag inge "förebild", glömde att ta en sådan, men ni vet ju hur de brukar se ut, eller hur?

Kramar

2 kommentarer:

S o F sa...

Förstår att du är nöjd Christina - den blev superfin!

Men myyyycket jobb...Puh! :)

Ha det gott!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Superfin! Förstår att du är nöjd och glad med ditt fynd!

Kram Annica