23 januari 2011

Tidlöst

Jag satt och rensade och sorterade bland mina gamla tidningar här om dagen. Jag sparar på dem i flera år ... i synnerhet mat- och recepttidningar men även inredningstidskrifter.

Jag hittade ett ex av "Vackre Hjem & Interiör" ... nr 1/2008 ... och bläddrade igenom det. Till min förvåning upptäckte jag när satt där och tittade, att det skulle kunna vara ett ex från i år. Samma saker som man visar där visas idag i magasin och finns att köpa i inredningsbutiker, både på nätet och "riktiga".

Min första tanke var ... "händer det inget inom den här inredningsstilen?" ... men vid närmare eftertanke så är det ju det som är hela poängen med den ... den är TIDLÖS! Det vi alla vill är ju att skapa ett hem inrett med saker som ser gamla och slitna ut ... vare sig det är gammalt el nytillverkat ... och som har en själ och som visar vilka vi är.

Så då är det ju helt ok att det är så ... men då kan man ju också fundera på om vi verkligen behöver alla dessa flashiga magasin av alla de slag om de visar samma saker om och om igen, år efter år?! ;o

Här kommer i alla fall några bilder ur numret:




Christina

1 kommentar:

Dubbelörn sa...

Halloj vännen. Tyvärr är din mailadress hackad o nu droppar det åter in mail hos mig fr dig, med skumma länkar. Bara så att du vet... :)