18 januari 2011

Long time ... no see

Ja, det var ju ett tag sedan sist ;)

Jag har länge funderat på om jag ska börja igen ... har varit lite småsugen men inte haft den där riktiga lusten. Jag har kollat in lite vad som har hänt hos de andra bloggarna som jag brukade följa och de flesta verkar rulla på som vanligt.
Så jag tänkte att jag skulle göra ett försök och se om den där riktiga lusten kommer att infinna sig så småningom.

Naturligvis har det hänt en hel del sedan förra påsken när jag skriv det sista inlägget och om lusten infinner sig så skriver jag kanske lite om det.

Det största som hänt är i alla fall att jag blivit farmor till en liten "gutt". Ja, en liten pojke alltså, och eftersom de bor i Norge så ska man väl säga så. Han är drygt tre månader och det finaste som finns.

En annan stor händelse är att yngsta sonen flyttade hemifrån på eftersommaren. Så nu är det bara jag och maken kvar i det stora huset. Det gick riktigt bra att vänja sig vid att han inte bodde hemma längre ... man har ju hört historier om par som får väldiga problem när barnen flyger ut ... och maken och jag har det riktigt bra.

På inredningsfronten har det inte hänt mycket, ja inget alls skulle jag nog vilja säga, men planer finns nu när sonen flyttade.
Jag tror, att om jag kommer att fortsätta blogga, så kommer nog bloggen att handla mer om livet och allt som rör det än om inredning. En del kommer jag nog att skriva om det också ... förutsatt att det händer något här hemma som jag kan skriva om *ler*.
Jag funderade ett tag på att starta en matblogg istället men avstod från det så jag kommer nog att skriva lite om mat och dryck här också.

Så vi får väl se om det här gav mersmak.
I så fall säger jag väl ...

... på återseende!

1 kommentar:

Dubbelörn sa...

Härligt att se dig tillbaka! :)

Låter finfint med en blogg som innehåller lite av varje :D.

Kram