23 november 2009

"Fönstret"

Ni som har följt min blogg kommer kanske ihåg att jag skrev i våras om att jag hade tagit rätt på ett par fönster som satt på vår smedja.
Det ena, som var lite trasigt, har jag satt upp på väggen på framsidan ute (ni kan se det på en av bilderna här till höger).
Det andra, som var helt, stod ute på vår altan i somras som dekoration. Nu har jag tagit in det och satt upp det på väggen i vårt vardagsrum. Det var det som var tanken från början när jag gjorde ordning det.


Jag har hängt upp lite saker på de fina krokarna som jag skickade efter från Kallholmen (som av en händelse så visar de sina fina beslag på bloggen nu). De passade väldigt bra på det gamla fönstret.



På krokarna längst ned har jag hängt upp en girland av nypon som jag gjorde för några dagar sedan. Jag plockade nypon för ett tag sedan som har fått torka och sedan trädde jag upp dem på en tråd bara. Enkelt men dekorativt tycker jag. *ler*
Jag gjorde ett hjärta av nypon också men det visar jag en annan gång.

Här är lite annat pyssel som jag har gjort de senaste dagarna ...
en strut av notpapper, köpt på Panduro, som jag har dekorerat med en gammal spets som jag hittat på någon loppis och så har jag tvinnat lite spansk mossa runt ett zinkhjärta
... som fick hänga i fönstret.



Det som jag saknar nu är en kedja med klämmor så att jag kan hänga upp gamla foton mm. Ska inhandla en sådan så fort jag kommer till stan.

Som ni ser har jag börjat fuska lite med adventsbelysningen och satt upp en ljusslinga och jag tycker att det blev riktigt fint ; )

Kramar



PS
Klicka på de fetmarkerade och olikfärgade orden så kommer ni till de inläggen

2 kommentarer:

Snuttan sa...

va fint fönster.
Så fint med krokarna

Kram
Åsa

Lisa.L sa...

Ååå vad fint :D jag har massa gamla vita fönster liggandes i ladan, men nu vet jag nog vad som ska göras med nåt av dom ;) kram Lisa