04 december 2009

Rapport från julmarknaden i Hamburg

Jag har haft fullt upp den här veckan med att försöka få till lite advents- och julstämning här hemma. Förra veckan, innan vi åkte till Hamburg, hade jag ingen ork att ta itu med det eftersom jag var rejält förkyld.
Så, när vi kom hem var det bara att börja plocka fram ljusstakar, stjärnor och all annan dekoration som jag brukar ta fram till advent.

Här kommer i alla fall lite bilder från julmarknaden i Hamburg:


Sådana här stånd med allt från mat till krimskrams finns det på flera mindre och större torg och på gågatorna i stan.


De är väldigt fint dekorerade med allt möjligt, som här med tunnor, ölbackar och säckar, och på kvällen lyser de med tusentals lampor.


Så här ser det ut inne på en av galleriorna ... massor av girlander med lampor i.


En dekoration på fasaden på Vattenfalls hus.


Juldekorationer inne på Restaurang Schifferbörse. När vi var på väg därifrån kom det en dam som gick på den stora ljusstaken till vänster som välte och flera av de röda kulorna gick sönder.


Vi äter alltid på Restaurang Schifferbörse när vi är i Hamburg. Det är en härlig stämning där, jättetrevlig personal, bra service och god mat. Lokalen är full med saker som har med skepp och sjöfart att göra.


Till sist en bild av några spelmän som sitter och spelar hela dagarna och kvällarna i ett av de små husen där de serverar mat och dryck. De spelar på alla möjliga och omöjliga instrument.

Kramar

4 kommentarer:

Home No.1 sa...

Hej!

Åhh vad mysigt det ser ut!

Trevlig helg.
Kram Annica.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad härligt!!

Kram Annica

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÅÅÅå såååå himla myyyysigt!!!!

Kram Millan♥

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Vilka mysiga bilder! Ni måste ha haft det trevligt! Hur kunde damen missa allt det där??!!

Kramis Elin